Idétorka

Ja det är precis vad jag har när det gäller bloggandet. Jag har inget annat att skylla på. Vilken bra blivande förskollärare jag kommer bli va, som har idétorka. Det är illa det! Men jag ser faktiskt positivt på det hela och vet att det kommer lösa sig. Allting löser sig mer eller mindre tillslut. Det bara är så...och tur är det.



Idag har jag jobbat några timmar. Riktigt roligt! Jag behöver det för att få lite distans från skolan. Det ger mig också en morot i min blivande arbetsroll. Det ger mig energi och en förbannad längtan att bli klar med mina studier. Så idag är batterierna laddade till morgondagens hemtenta. Det sista kraftrycket innan "sommarlovet" drar igång. Tänk att det redan gått 1 helt år sedan jag satte mig i skolbänken igen. Herregud! Vem är det som tar tiden egentligen? Kommer ihåg uppropet som det var igår. Satt och tänkte: Jaha, tänk att jag ska sitta här i 3 och 1/2 år! Hur ska jag klara det? Det är ju jättelång tid! Men nu när ett helt år har gått så känns det så förbannat bra och rätt att jag tog tag i saken och började plugga.

Ikväll ska vi hämta hem Peugeoten. Den ska lämnas in för kamremsbyte imorgon. Har inte vågat köra med den då vi fick höra att man tydligen ska byta kamrem på Peugeot vart fjärde år eller vart 12000 mil. 12000 mil har den inte ens kommit i närheten av men däremot så är bilen 5 år nu så vi ligger 1 år efter. Tur att ingenting har hänt, men slarvigt av oss att inte kolla upp det ordentligt. Men huvudsaken är ju att det blir gjort nu iallafall.

Som tur är så står vi inte utan bil då jag har världens bästa svärföräldrar som alltid ställer upp, så vi har lånat en av deras bilar så länge. Som tack för lånet så ska vi tvätta deras och städa den invändigt innan dom får tillbaka den.

Nu ska jag ta tag i tvättberget som vi har. Sån lyx att ha egen tvättmaskin i lägenheten. Slippa springa upp och ner i tvättstugan och passa tider. Vi hörs!


(Bilderna är lånade från google)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0