En tyst dag

Har sovit riktigt dåligt natten som var. Jag vaknade inatt först av att Fredde gick i sömnen och sa: Det lät som någon ramlade! Sedan rusar han upp från sängen. Lyckades därefter somna om, men vaknar igen efter en stund och är helt igentäppt i näsan. Tar otrivin menthol och somnar om igen. Vaknar sen igen av att jag är blixtertorr i munnen och helt tjock i halsen. Går upp och dricker vatten och somnar sedan om en gång till. Vaknar sen igen om att jag får sms och kunde därefter inte somna om. Men vad jag märkte var att jag inte kunde prata. Det enda jag fick fram var ett par viskningar.

Därefter var det bara till att gå upp. Tog en dusch och gjorde mig iordning för att gå till praktiken och drack te med honung i hopp om att det skulle lösa upp hesheten i halsen så att jag skulle kunna prata. Men icke sa nicke. Kort därefter ringer min syster, som tvingar mig att ta tempen. Den visar 37,8 grader och hon förbjuder mig till att gå till pratkien. Ringer till praktiken där min handledare anser att jag ska stanna hemma. Så det var lika bra att lyda. Känns inte alls bra att vara hemma från praktiken. Vår lärare i skolan har sagt åt oss att vi endast får vara borta 1 dag vilket jag anser är helt idiotiskt! Jag vill inte gärna gå till praktiken med maginfluensa.

Hur som helst så kommer Fredde få en lugn och tyst kväll då jag måste vila rösten idag. Det blir en utmaning för mig. Jag som är extra sällskapssjuk när jag är sjuk...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0