Japp! Uppdatering kanske...

Nu var det verkligen länge sen man var här. Har lixom inte haft någon som helst lust att skriva av mig. Men just idag så kändes det helt rätt. I och med att jag läser väldigt många andra bloggar dagligen så borde man ju egentligen ha lite lust. Inte varje dag men ibland. Och just idag så kom lusten till bloggning så då får man ta vara på det.

Vad är nytt då? Jojomensan! Det ska jag berätta. Den 29/8 börjar 3 och 1/2 år av mitt nya liv. Jag ska pendla lite och bo hos mamma lite i Kalmar. Jag ska äntligen skaffa mig en riktig utbildning! :) Jag ska bli förskollärare!
I och med att jag fick chansen att prova på att jobba med barn på olika förskolor så öppnade sig en helt ny värld för mig. Jag är väldigt glad att jag fick den chansen för det var just då jag kom på vad jag vill jobba med resten av mitt liv.

Jag har aldrig haft ett så roligt, intressant, givande och trivsamt jobb. Barn är helt fantastiska på mycket. (Det visste jag dock innan då jag har 5 underbara syskonbarn) Man vet aldrig vad man får varje dag. Ingen dag är den andra lik. Jag är taggad till tusen att sätta mig i skolbänken igen. Och nu lovar jag att jag ska bli bättre på att skriva av mig :)


Kommentarer
Postat av: thezze

Härligt Mette, att du fick tillbaka lusten att skriva, har saknat dig. Hoppas allt är bra med dig/er. Här går livet undan och Maria är nu 4 månader och kan massor, framförallt är hon som oftast alltid glad...vi kanske kan ses en dag när du bor hos mamma nu, en middag eller fika bara =) ta hand om dig så hörs vi. Kramar

2011-07-31 @ 12:52:46
Postat av: Annika

Håller med dig! Det finns inget bättre jobb, att få arbeta med barn och ungdomar är det bästa!! Och plugget kommer du fixa hur bra som helst! Kram

2011-07-31 @ 13:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0