Årets första snyltare är påkommen

Min syster har fyllt 30. Det firade vi igår. Riktigt trevligt var det. Gjorde upp med min käre bror att han skulle köra, sen när det väl kom till kritan så skulle han ju inte hem när festen var över så fick hålla mig nykter iallafall och köra. Det gick ju det också. Rätt skönt att slippa vakna upp seg och trött efter att man varit ute och rumlat. Vaknade istället för en stund sen med att regnet knäppte mot rutan. Riktigt mysig känsla.
Åt på Montmartre med allihopa igår. Det blev vitlöksmarinerade tigerräkor och pepparbiff. Riktigt gott, fast tycker synd om dom människor man träffar på idag eftersom man lär ju stinka vitlök. Men de personerna får skylla sig själva. :)

När jag kom hem och öppnade badrumsdörren så såg jag nåt i ögonvrån. Trodde först att jag råkat sparka till en sten som följt med mig utifrån, sen när jag tänder lampan så hittar jag årets första snyltare och inneboende. Just det. En asfet spindel. Tog ett jättekliv över den och tänkte Ska inte döda den, då blir det kanske regn och det vill vi inte ha. Men om jag inte rör den, så rör inte den mig. Så den fick vara där den var. Stängde igen dörren fort som fan sen när sängen lockade som mest. Man vill ju inte direkt att den ska springa runt i lägenheten och allra minst sätta sig i ansiktet eller nåt när man sover. Usch! Hemska tanke! Men på nåt vis så tar sig spindlar alltid fram ändå och genom stängda dörrar hur mycket man än försöker att stänga dom ute. Riktigt illa att dom små fanskapen aldrig ger med sig och lägger sig och dör självmant när man stängt in dom. Stort önsketänkande det där. Stort problem hemma, men litet om man jämför med resten av världen. Tur att man tänker positivt iallafall! :)

Tårtan som jag har varit så duktig och beställt :)


och den otroligt äckliga snyltaren

Kommentarer
Postat av: Ebba

USCH! Vart har du gjort av honom! Han var riktigt äcklig! Du måste döda den!!

2010-03-21 @ 10:46:40
URL: http://ihuvudetpaenstudent.wordpress.com
Postat av: Annika

Åh du ska bli polis ;)

2010-03-21 @ 13:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0