Plugg och plugg och åter plugg

Hanna är tillbaka på Irland nu och här hemma är det tyst och tomt. Klart jag saknar henne! Men jag deppar inte för det. Har fullt upp med 1000 saker, springer runt i lägenheten och pratar med mig själv, tvn väsnas liksaså datorn. Och en massa underbara människor som vill prata med en på msn samtidigt som jag gör en massa gamla högskoleprov.
Går väl sådär, men skam den som ger sig! Måste se till att få igång studietänket igen. Är ju trots allt 5 år sedan jag gick i skolan nu, så hjärncellerna måste man se till att damma av och väcka till liv igen. Övning ger färdighet som det så fint heter.

Har även hittat en gammal tjejkompis, Ebba, som också ska skriva högskoleprovet. Wiiii! (eller gammal och gammal, fast det är klart, hon är född samma år som mig men fyller år före mig, så det så!) Vi sa det att vi ska fixa det tillsammans. Så nu ska jag leta reda på 20 kluriga ord och maila till henne så ska vi öva in och hon till mig. Sen tar vi itu med matten osv. Blir nog bra i slutändan. Så har ni några kluriga ord (svenska som finns i ordboken nu, inga konstigheter Johan) så skriv gärna ner dom till mig.

Innan jag satte mig här så var jag och handlade. Ska ha fredagsmys med Johan och Fredde imorgon. Vi ska laga lite mat och titta på film och bara ta det lugnt, och vem får fixa och trixa med ingredienserna? Jo, jag! Men mig gör det ingenting. Det är dom som får laga maten. :) Jag bara levererar.

Hade rätt bra mattalang när jag var sambo, men nu vet jag knappt hur jag gör för att starta ugnen typ. ;) Men jag dör inte för det. Finns ju micro. Hehe (okej, jag överdiver, men det är inte kul att laga mat till sig själv. Dessutom är det mycket godare när nån annan lagar maten och mycket roligare att äta med andra) Så med andra ord, jag har nästan glömt hur man gör eftersom alla andra lagar åt mig. Är det inte familjen som gör det så är det vännerna. Det gillar jag! :)

Kommentarer
Postat av: Thezze

Hej vännen, vad duktig du är, högskoleprovet sket jag i men det gick rätt bra ändå för min del, men jag är glad att jag inte gjorde det om jag säger så, men jag tror på dig, du kommer klara det...när är det stora datumet? Jag önskar dig en trevlig fredagskväll och hoppas att du blir bjuden på god mat =) Kram

2009-09-18 @ 07:38:50
URL: http://theesfeez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0